עתיד חשוך מאוד – ביקורת למשחק Quantum Replica

עתיד המדינה תלוי בכם, כנסו חעולם הסייברפאנק של Quantum Replica, אם תעזו.

אחד המשחקים הכי מאכזבים של השנה האחרונה היה ללא ספק Cyberpunk 2077, בעיקר בגלל באגים אינסופיים לאורך כל המשחק, אבל זה לא אומר שהקונספט לא עם פוטנציאל למשחק מעולה. פה נכנס Quantum Replica, משחק התגנבות חדש בעתיד סייברפאנק שבו צריך לעצור את הממשלה הרודנת.

המשחק מתרכז באלפא, בחור צעיר ללא זכרון שנשלח על ידי המחתרת לסקל את פעולות הממשל. לאורך הדרך הוא מודרך על ידי אנשי המחתרת במרכזם Althus והם נותנים עוד מידע על העולם העתידני הזה ומקומכם בו.

המשחק כולל תפנית בעלילה, אבל היא די צפויה כבר מהשעה הראשונה של המשחק והדמות הראשית מדובבת בצורה כל כך לא מעניינת ומונוטונית שיהיה לכם מאוד קשה להתחבר למשהו שקורה לו, דיבוב שמזכיר לי מאוד את Left Alive (משחק התגנבות נוסף). היחיד שנותן הופעה הגונה פה מכולם זה המדובב של Althus אבל כשכל מה שאתם מקבלים לגביו זה אוואטר סטטי וכמה סצנות אנימציה שמונפשות די גרוע, אין ממש למה להתחבר.

זה גם לא עוזר שכמה שעולם המשחק מנסה להראות חי ואמיתי, הוא די נבלע בין כל שאר משחקי העולמות העתידיים עם עיצובים די פשוטים ולא מורכבים (ואפילו לעיתים לקוחים ישירות מסיפורי עתיד אחרים כמו The Dark Knight Returns), מאוכלס באנשים שאפשר לדבר איתם אבל לרוב ימלמלו או יגידו שורה על כמה הממשל הוא נוראי. כמו כן, המוזיקה די בסיסית בשביל משחק עתידני ואין במהלך המשחק איזשהם מקצבים בלתי נשכחים.

אבל סיפור ועולם זה לא הכל במשחק, ותמיד אפשר להסתמך על משחקיות מעניינת. לצערי הרב גם שם Quantum Replica לא לגמרי מצליח לעבור את קו הסיום.

המשחק הוא משחק התגנבות ממבט עליון. אתם יכולים לסובב את המצלמה, ללכת ולרוץ על מנת להתחמק מהמשטרה, מצלמות ורחפנים שסורקים את האזור. את השומרים והשוטרים אתם יכולים או לעלף או להרוג, כל פעולה עם אנימציה נוקשה שמצמצתם והיא נעלמת בן רגע. אחרי שעילפתם אותם, אתם יכולים לגרור את הגופה למקום חשוך או מחבוא בצורה מאוד מגושמת עם פיזיקה נמתחת שתמצאו את עצמכם מתקדמים עם הגופה ושהיא נתקעת במשהו והרגל של השומר המעולף נמתחת.

זה משהו שתצטרכו לצפות לו הרבה במשחק, להתקע בחפצים, כי כמה שהגברתי את הבהירות במשחק ואפילו שיחקתי בחושך, חצי מהסביבה חשוכה מדי ואתם תתקעו במשהו, לפחות במצב הנייד על ה-Nintendo Switch, על הטלוויזיה זה היה פחות נורא אבל רק בגלל שיכולתי ממש להגביר את הבהירות של הטלוויזיה עצמה. זה מכשול שמהווה גורם קריטי במשחק התגנבות שלשמחתי לא מורגש בכל השלבים אבל מאוד מורגש בשלבים בעיר עצמה.

השליטה על הסוויץ' לרוב עובדת טוב אבל ישנם רגעים, ספציפית כשתקבלו את יכולת ה-Dash, שבהם הלחיצה לא מהירה כמו שהמשחק רוצה שתהיה וברגעים שבהם תצטרכו לרוץ על רצפה מתמוטטת יהיו מתסכלים מאוד כי תמשיכו לנסות שוב ושוב עד שיהיה לכם מזל והרצפות יתמוטטו כמו שצריך, וגם אז לא לגמרי תדעו מה עשיתם.

כדי לעזור לכם לחסל את השומרים והרחפנים, אתם מצוידים עם יריות חיסול, יריות הרדמה, בקבוקי זכוכית בשביל הסחות דעת, רימוני פעימה אלקטרו-מגנטית וחבילות ריפוי. כמו כן, תוכלו לפרוץ למצלמות שיתנו לכם סקירה של השטח לפניכם או לפרוץ למחשבים כדי לנטרל חלק מהמצלמות, מכניקה נחמדה שדי קלה לביצוע, פשוט התאימו את הסמלים, אין ממש ענישה על כשלון ואין גם כל כך אתגר חשיבתי כמו ב-Watch Dogs. האתגר החשיבתי העיקרי נמצא בנטרול של חלק מהמלכודות בשלבים שידרשו מכם הרבה ניסוי וטעייה. השימוש בכלים הזמינים לכם הוא די נוח וקל, גם עם השליטה הנוקשת, ואם תחקרו מספיק את השלב תוכלו למצוא מספיק ציוד לכל מצב, למעט קרבות הבוסים. 

כל שלב כולל בסופו בוס סופי ובזמן שבוסים יכולים להיות דבר אדיר במשחקים בגלל שזה מרגיש כמו אתגר אחד גדול אחרון לפני סיום השלב, פה הבוסים פוגעים משמעותית במשחק. קודם כל, הם פשוט דמויות רנדומליות ללא כל רקע ועם עיצובים די גנרים בסגנון סייברפאנק, אבל זו בעיה מינורית. הבעיה הגדולה ביותר שלהם זה שהם קשים יתר על המידה וחושפים עוד יותר את השליטה הנוקשת של המשחק.

כעת מכניקות שנראות תחילה כמכניקות מתפקדות כמו גרירה של קופסאות ו-Dash, במשימות הבוס מרגישות נוקשות, לא מדויקות ומסורבלות לשימוש שיובילו למותכם. כמו כן, מרחב הטעייה או ההתחמקות שלכם בקרבות אלו מרגיש צר ברמה מוגזמת, ובתור שחקן שסיים את Dark Souls, Bloodborne, Sekiro, Nioh, Cuphead, Castlevania ו-Mega Man 11, אני מבין קצת ברמות קושי מוגזמות, אבל במשחקים שציינתי יש שליטה טובה בהתאם למצב ופה פשוט אין, למשל בבוס השני שיורה טבעות של אנרגיה וקווי אש בזמן שאתם צריכים לעבור בין אזור לאזור, מה יגרום לכם להפגע שוב ושוב לא משנה כמה טובים אתם.

קושי זה הוא קונטרסט טוטאלי לבינה המלאכותית החלשה של השומרים והמשטרה- הם משוטטים בצורה לא טבעית כל כך ולא מגיבים לשום דבר בצורה הגיונית אפילו אם תחלפו בקצה הפנס שלהם, ואם תזרקו בקבוק בקרבתם כדי לגרום להם להתקדם לשם, הם יתחילו להשתולל בדרך כמו רובוט עם קצר חשמלי.

מה שמוביל אותי לביצועי המשחק והגרפיקה שלו. המשחק מוצג בגרפיקה לא רעה עם אורות Neon, אבל כמו שאמרתי הרבה מהעיצובים לא ממש מעניינים וכפי שאפשר לראות בתמונות, האקשן נראה מטושטש על הסוויץ במהלך תנועה. לרוב הוא רץ חלק אבל היו פעמים שקרו הרבה דברים על המסך והוא האט משמעותית. מסתבר שהעתיד לא היה מזהיר כל כך עבור Quantom Replica. 

סיכום

משחק התגנבות בעולם עתידני בסגנון סייברפאנק זה קונספט עם הרבה פוטנציאל אבל לצערי הרב Quantum Replica עושה את המינימום איתו במובנים של מכניקות, עיצובים, ביצועים וסיפור, שזה מרגיש לעיתים שהמשחק עוד בפיתוח.

שחקנים שיחליטו לנסות להציל את העתיד של המשחק ימצאו את עצמם נתקלים בהרבה תסכול עד סיום המשחק, אם יצליחו להגיע לשם.

Quantum Replica

ציון סופי - 4

4

לא טוב

מדובר במשחק התגנבות די בסיסי שלא מצליח ממש להצטיין או להצליח במשהו, בין אם זה הסיפור, המשחקיות או הסאונד.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה